sâmbătă, 27 august 2011

in cautarea cleanului capital, pescuit total, sport aproape extrem

cleanul nu sta in acelasi loc. il poti gasi intr-un repegus la ora 10,
insa seara nu mai e acolo. e de gasit dupa un prag, dupa un obstacol:
piatra, trunchi de copac etc l-am aflat deseori pe sub malurile abrupte,
prin apa mica, repegus, cu fundul pietros, cu pietris si nisipos, cu apa
mai curata, mai oxigenata...
prin soare, pe ploaie, cu nori, fulgere, pe canicula am plecat in
cautarea lui.
am cazut, m-am taiat, am facut insolatie, m-am innamolit, am intrat in
apa rece ca gheata pana la genunchi intr-o zi de iarna, am prins zeci,
poate sute de cleni, intr-o proportie covarsitoare am eliberat vii si
nevatamati, sagetand apa, sunt inca in cautarea celui capital care sta
ascuns dupa o piatra, buturuga...
am pierdut zeci de carlige, plute, linii, monturi... agatate acolo unde
era artistul clean...
am batut la pas zeci de km, sute, cautandu-l mereu, iar si iar...
pe cel regesc l-am avut de vreo 2,3 ori in carlig pret de cateva clipe,
apoi s-a torpilat in adancuri... odata l-am vazut, doar juma de cap...
alta data venea spre mine n-am putut sa-l scot sa ne privim, a
disparut...

am folosit tot felul de monturi: pater noster, cu pluta sau fara, cu
plumb sau fara, carlige cu paleta sau ochet samd

Ars de soare, tuci, am tot mers, am tot cautat...
L-am aflat si iarna cu mainile inghetate, dardaind...

Tot incercand, reusind sau nu, am gasit niste solutii partiale,
probabile:
1. Pluta, cea mai buna dintre zeci a fost o pluta DAM mica tip picatura,
cu 2 pct de prindere, un ochet mic sus, si cu varnis pe tija, tija fiind
un bold.
Insa am renuntat si la ea, in plus, nu mai gaseam.
Si mi-am facut pluta mea din talpa de papuc, prima data am realizat
niste cilindrii cu preducele, si pe urma le finisam putin, ieseau cam
grosolane, drept urmare am luat un tronson de la o varga din fibra, l-am
ascutit un pic cu un smirghel fin, si apoi prin rasucire am taiat niste
cilindrii ma fini, I-am gaurit usor cat mai pe centru, apoi am bagat o
scobitoare, cam asta e, bineinteles, o picatura de adeziv pe scobitoare,
apoi lacuita cu lac de unghii, e o pluta foarte sensibila, "vezi"
denivelarile fundului apei, partea de sus poate fi colorata cu marker,
rosu, negru, verde, functie de vreme se poate inlocui usor.
2. Carligul: nenumarate, pana la urma carlige mustad de musca tija
lunga, usor curbata, spin mic, culoare bronz, sunt bune si cele negre
sau albastre, tot de la mustad, cu paleta, cu unele albastre cu tija
lunga dreapta, insa curbate, n-am ratat niciun peste, desigur, nicio
buturuga, ragalie, craca, radacina, piatra... Drept urmare nu mai am
niciunul... Am cumparat 5,6 nu mai tin minte de la un magazin cu de
toate, din alt oras, n-am vazut la magazine de pescuit de la mine, sunt
trei.
Oricum, si cele negre cu paleta, tija lunga, nr 10, 8, sunt bune, insa
cedeaza repede varful, intr-o piatra sau buturuga si daca nu esti atent,
ratezi cleanul rege, trebuie ascutit cu o pila fina de unghii, de la
sotie, pe care voia s-o arunce sau de la prietena, gagica, iubita, sau
cu o bucatica de smirghel...
Oricum, trebuie cautate cele cu sarma mai subtire ca sa intepe rapid si
bine...
3. Plumb: o alica mica sa echilibreze pluta, sa poata totusi sa fie
mutata, la o partida de pescuit, am descoperit ca e prea jos, nu musca
nimic, simteam ca e acolo, am ridicat-o vreo trei degete pe lat si am
prins parca 2 si am ratat vreo 3 mai mari, carlig prea mic si
neascutit... Dupa care, liniste, firesc, sansa am avut, n-am fost la
inaltime...
4. Montura: un fir cat batul de 0,18 sau 0,15, cat mai bun daca se
poate, pe fir un varnis pt prinderea plutei, mica, sensibila, sa sara
imediat la suprafata du o trasatura sau o agatatura mica, nu sti cum se
numeste acum, apoi la capatul firului un vartej negru foarte mic, la
clean dai in bulboane, in valuri, in varteje si ti se rasucesc toate,
vartejul mai atenueaza rasucirile, un forfac de 10, 15, 20 cm, ma rog,
depinde, prins cu bucla de vartej, carligul, o alica mica...
Alica, vartejul, carligul, plus momeala, trebuie sa echilibreze pluta,
nu s-o inece.
5. Tehnica: la "plesnite", se plesneste apa in locurile unde banuim ca
sta la panda, e atras de zgomot, de multe ori ataca pluta (exista o
metoda si cu un carlig pe pluta, n-am folosit-o niciodata, pare
barbara), functie de apa, limpede, tulbure, mica, mare etc se regleaza
pluta, de obicei, pluta "la apa mica", pt ca se repede, ataca, si o vede
in apa de-o palma...
6. Momeala: lacusta, ficat, viermusi samd le-am mentionat doar p'astea
ca numai pe ele le-am folosit, lacusta si ficatul: efect instantaneu, am
mai incercat bob porumb, coaja paine, nimic.
Iarna, primavara la ficat, vara, toamna lacusta. Ficat proaspat de pui
sau de porc, ultimul rezista mai mult in carlig.
7. Rabdare, atentie, observare, liniste, cautare, smerenie cand te
cearta mama sau sotia, tu cauti ceva, tu ai o pasiune, asa ca pregatire
minutioasa tehnica, psihologica :), pana la expeditia urmatoare.

Fir intins.
Revin cu detalii si alte aventuri, si fotografii cu montura.


--
nextval
nextval_van@operamail.com

--
http://www.fastmail.fm - A no graphics, no pop-ups email service

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu