luni, 7 octombrie 2019

Secretul mămăligii

Ia ziceți, cum faceți mămăliga pt pescuit?
S-a uitat în toate părțile, apoi la mine, dacă sunt sau nu de încredere... și mi-a zis cu mare greutate, cu chin, întrucât, se știe, modul cum faci mămăliga și ce pui în ea e un mare secret...
Pun 3 linguri mari de sare de murături, d-aia grunjoasa, morugă, îți face gura pungă, faci infarct, cum n-o muri pe loc peștele când o înghite, nu știu, numai așa o fac.
Și trage la ea așa potroacă? zic.
Rupe.
Pe cuvânt?
Dacă-ți spun...
Și ai mai spus și altora?
Nu, mi-a zis.
Apoi m-am gândit. Vrea să-i facă direct saramură sau să-i pună pe sârmă la uscat după ce au stat la sare. N-are sens să te mai complici, intră sarea direct hipertenisiv în pește și în tine.
După care mi-a povestit că dacă nu merge, o face roșie, mămăliga, da...
Cu colorant alimentar de cofetărie, de prăjituri? am întrebat eu ca un orășean de Dăbuleni sau Voluntari.
Nu, fix Gallus, vopsea de ouă, o fac roșu bourbon, ce-are? E comestibilă
Oricum, foarte tare tipu'. Îmi place, dă numai la pește mare.

BlackBird & BlackBerry 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu