duminică, 28 februarie 2021

falanstere în mulțime

Aș scrie undeva că noi n-am înțeles nimic...
Uite, eu aș propune construcția mai multor falanstere, EXCLUSIV PENTRU COPII.
Le-aș numi simplu, clar: Copiii României, fiind mai multe, ar purta și numere. Copiii României 1, Copiii României 2. Cum sunt copiii Norvegiei.
Și-n falanstere ar fi educatori, învățători, profesori, NICIUN PĂRINTE.
Clădirile au toate facilitățile: ateliere de fierărie, tâmplărie, săli de șah, table, remy, dame. Biblioteci, tablete. Facebook? Facebook. Pătuțuri, cantine. Tot, tot. Și-afară, grădini de zarzavaturi, legume. Câteva vaci, oi și căprițe.
Și-n tot acest timp, dragii noștri părinți, bunicii noștri, să își desfășoare activitatea: lipirea foliilor protectoare pe ecrane, analiza de conținut a emisiunilor O dată-n greață, Miroase pt fiul tău, Bravo, ai kile!, Mă-nsoară mă-ta!.
Lăsați copiii să vină în Falanster!
Al dracu' comunism, ce bun era, îți lăsai copilu' la creșă, la cămin până pe la 5 și tu, casnică fiind, sunt mulți șomeri, nu?, sau au murit cu viscolu' ăsta?, casnic(ă) fiind, s-o freci ușor pe ecranu' multicolor.
Aduceți copiii în Falanster! Abandonați-i! Lăsați-i cu niște unchi, mătuși de la Slobozia, Turnu-Măgurele sau Breaza și plecați unde-oți vedea cu ochii și mai faceți și-acolo vreo câțiva. E loc. Și în casele container intră multă lume. Ieftine, încăpătoare.
Apropo de casă, îmi iau și eu una tip container și-o pun lângă Teleormănel. Aer curat, pește fript, scoici cu usturoi, ciorbică acrită cu corcodușe, cu puțină răbdare, în păduricele alea, mai pică la laț câte o făzănică sau vreun iepure.
Unde ești tu, Diamant
Ca punând mâna pe ei
Să-i împarți în două cete
Asistați și boierei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu