Vedea Scola, e poi umori, umori pe pâine, dispoziție oscilantă, reacții tardive
Una dintre cele mai puternice, eficiente, reziliente, productive metode de învățământ, vârf de gamă, aș putea spune, este următoarea:
— Bună ziua!
— Să trăiți!
— Bună ziua, s c r i e ț i !
Iată de ce.
Se dezvoltă într-un mod optim, chiar de excelență, legătura dintre creier și mână, motricitatea fină, caligrafia, dobândirea acestei competențe se va dovedi profitabilă pe piața muncii. Se folosesc foarte mult degetele, mâinile.
Se cultivă într-un mod plăcut, într-un mediu securizat, de confort, sala de clasă, r ă b d a r e a. Una dintre cele mai importante abilități în societatea contemporană. La semafor, la spital, în așteptarea unui viitor mai bun.
De ex., Halep, dacă și-a folosit mâinile, acum are răbdare în acest provizorat.
De asemenea, în acest mod simplu, se poate îmbunătăți apropierea de elevi, apropierea fizică, profesorul se plimbă prin clasă perorând, declamând, live.
— Scrie, prințeso!
— Scrie, mândro!
— Scrie, inspectore!
Se poate retrage și liniștit la catedră. Important e să nu sforăie.
Eu am avut fete de-a douăsprezecea la ora de filosofie care sforăiau, sărăcuțele.
În plus, profesorul a mai ținut discursul ăsta și-n anii trecuți, astfel că dă drumul la bandă și se gândește la ale lui. De unde să ia porc? Cine e de porc? O mai avea inspectoarea aia de la Constanța cozonac, cașcaval? Ce să mai facă cu Pluxee? Pluxee și se duse.
De bună seamă, elevii la fel, pot visa, important e să nu aibă probleme acasă, că, dacă au, atunci sunt invadați de ele, sărăcie, alcoolism, violență domestică, familii dezorganizate, devalorizare.
Dar dacă sunt bine, ceea ce se mai întâmplă, atunci au vreme să-și plănuiască sărbătorile, revelionul. Ce să fumeze, ce să mai bea, de unde să mai facă rost de bani.
Scrii mecanic, fără implicare. A p a t i a. Scopul înțelepților. A t a r a x i a, fără tulburare, ținta filosofilor hedoniști, stoici.
În această manieră, nu este solicitat emoțional, afectiv. Și-așa e omorât, secat, ars de atâtea știri sinistre, nocive.
— Scrie, Nicoleto, scrie, lasă selfiurile cu buzele țuguiate!
Să nu uităm că metoda le este cunoscută elevilor, ei o cer, o agreează, în timp ce scriu, se pot uita într-o rână la un film pe telefon, pot asculta la căști Leo de la Roșiori, Bogdan de la Ploiești, LeLe, Carmen de la Sălciua, Lorena. Nu, Andra nu ascultă, ne pare rău și nici Bănică jr.
Trebuie să menționăm și realitatea adevărată, concretă, r ă m â n cu ceva palpabil, cu o achiziție fundamentală, c a i e t u l.
Ce? Profesorul ce lasă în urmă? Condica, niște proiecte de activități, niște dosare cu șină.
Și nu, nu Ai carte, ai parte. Ci Ai caiet, ești elev de comitet.
Metoda se pretează a fi aplicată tuturor categoriilor de beneficiari.
Se poate insista mai ales la liceu. Deoarece fetele au tendința, și chiar preferă, să se penseze, machieze, rujeze în loc să scrie.
Și băieții să găsească pe telefon un nou pretext de lambada.
I s-au adus și obiecții acestei metode, critici, după cum se va vedea, complet nefondate, rizibile, de-a dreptul.
Cică informațiile se pot găsi acum oriunde, la un cricket distanță.
Aiurea. Și că trebuie să punem accentul pe latura aplicativă, pe abilități, competențe.
Există oare variantă mai bună de augmentare, de creștere și întărire a r ă b d ă r i i și rezilienței decât să scrii timp de 50 de minute continuu?
Aceste calități fundamentale, de înaltă clasă ale societății contemporane: rezistență, ascultare, execuție, echilibru, robustețe, muncă, muncă, muncă intensă, asiduă, tăcere, spirit de echipă, știi tu oare un spirit de echipă mai substanțial decât 30 de elevi care stau în aceeași poziție, animați de aceleași idealuri, care la acest îndemn simplu, scurt, S C R I E Ț I !, se pornesc toți într-un suflet să îndeplinească sarcina ca într-o fabrică ultramodernă?
De textile, de componente.
Iată, aceste calități de mai sus se cultivă prin ac. cale.
Uită-te puțin la această imagine de ansamblu!
Nu te pregătește asta pt lumea de azi? Pt viitor. Mă faci să râd.
S-a mai contraargumentat cum că nu încurajează gândirea critică, spiritul de inițiativă, libertatea, creativitatea... șcl Când? Azi?
La întrebarea părinților Ce-oți face acolo la voi la școală?, i-am încurajat pe copii să răspundă: S C R I E M, vrei să vezi?
Ce dracu' oți scrie atât, ceva practic nu vă învață și pe voi?
Pălăvrăgiți toată ziua. Istorie, geografie, CHIMIE, filosofie, auzi, filosofie, ce dracu' faceți cu ele?
Floricele. Floricele lingvistice. Chat chat chat. Live chat.
Să știți că eu am încercat și alte abordări, nu merg.
— Scrie, Nae, scrie!
— Scriu, scriu, sicriu. Am scris.
— Ai scris ce ai vrut tu, nu ce a dictat doamna ministru.
Orice asemănare cu persoane reale e pur detractoare.
Nae King School
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu