vineri, 15 iulie 2011

Zappo,Zico, Paula si eu, V, pan 11

Am petrecut prea bine
cu fratele meu Zappo
cu sora mea Paula
şi încă mai petrec
acum amuşinez
bălos şi recalcitrant
prin mlaştină
urmele unor căţele fierbinţi.
Mâncam prune renglote
aveam degetele pline
de lichid dulce şi lipicios
Cami îmi sugea fiecare
deget
mă plictisisem
şi am început să joc
barbut cu fratele meu Zappo
pariam ca tâmpiţii
pe tot felul de lucruri
ce nu le posedam
ţâţele lui Cami
chiloţii Paulei
nechezatul lui Zico
pariam aiurea
până a venit Iisus
şi ne-a dat vreo două-trei
bice pe spinare
ce să facem
ne-am dus după EL
ne-am rugat
nene, Iisuse, lasă-ne
să ne jucăm jocuri
absurde
că nu smintim pe nimeni
ne-a dat câte o palmă
şi eu, şi Zappo am întors
şi celălalt obraz
EL ne-a zis:
Credinţa voastră v-a salvat!
şi a surâs
câtă bucurie ne-a cuprins...
acolo unde jucam noi barbut
erau şi nişte imbecili cu ochii injectaţi
şi puţind groaznic
EL a crezut că suntem la fel
sau n-a crezut
dar ne-a luat la grămadă
ne-am întors acolo
şi am început să împărţim
picioare şi pumni
cu nemiluita
eram stăpâni
şi ne bucuram indescifrabil
nişte imbecili.
Iisus a auzit de faptele noastre
şi ne-a lăudat pentru gratuitatea noastră în tot
şi în toate,
pentru lipsa de meschinărie şi făţărnicie
dar n-a uitat să amintească
surâzând
că suntem de o lene metodică
ne-a recomandat munca silnică
pe viaţă
în folosul nostru
ne-a dat câteva bice pe spinare
şi ne-a luat cu EL
noi eram cei cu ordinea şi cu atmosfera
un vin, o palmă la nimereală,
o busculadă pentru fuga Lui
nişte coşuri cu pâine şi peşte
ridicam ancore
împingeam corăbii
făceam culoare prin mulţime
când a plecat dintre noi
am început să risipim
la pumni şi la picioare
de obosisem
noi am fost trimişi de EL
după nişte mătăsuri
EL ştia că moare
şi mai ştia că dacă se atingea
cineva de EL făceam prăpăd
şi de-aceea ne-a trimis
pentru că EL trebuia să moară
când ne-am întors a fost
jale
dinţi scoşi, capete sparte,
mâini rupte
noroc cu Maria, mama LUI,
că ne-a potolit şi ne-a trimis
pe drumul Damascului.

--
adresavali.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu