marți, 10 decembrie 2013

sucpi banie bacriz podari radovan

plecasem spre splai... unii îi ziceau plai,
alţii, mai deştepţi, îi spuneau
plaja, alţii, de-a dreptul uluitori, rosteau: la
plasma care-a răsărit/ e-o
cale atât de scurtă/ că doar un bip mi-a
trebuit/ s-o am direct pe bucă.

cand plecam de la pescuit plecam cu un
tip care tot venea pe garla. pescar,
dar mi-a zis: nu stiu sa fac nod la carlig. si
venind intr-un logan alb
catre oras tot auzeam: Intre doua zile nu-i
decat o noapte Orologiul bate miezul noptii rar
Suflet fara chei
Tu, floare de colt
Iubire sub bolti
Frageda stea
Iubita mea! eu zic, cult in cap: iti place ducu bertzi?
imi place pa dracu', cum ai zis ca-l
cheama, nucu?
nu, ducu!
a, ducu, pai ce nume-i asta?
zic: ca pe ducu darie, alexandru darie, o veni de la alexandru...
ba, nu stiu cine sunt astia, eu cand am
furat radio cd-ul asta avea cd-ul
cu nucu bertzi sau cum îi zici ca-l cheama
pe asta.

plecasem spre sucpi sa-mi iau un resou
rezistenta 1000 W... n-aveam unde
sa-mi fac cafea, luam de la chiosc, 1 leu
suta, 70 bani ciorba zarzavat,
ciorba fara carne pui, care era 1,50 lei, imi
placea cafeaua aia la filtru, imi trosneau maselele, oasele craniului...
plecasem cu tramvaiu'.
de fapt, nu era sucpi, era banie si ma
dusesem cu bacriz, l-am gasit, il am
si-am acum, i s-a spart piatra.
tu crezi ca daca scrii despre viana sau budapesta ai mai mult miez sau stil.
cum sa scrii cand tie iti este strain pana si
cuvantul coviltir.
dos passos nu e chioscu' la doi pasi, dar
pentr asta trebuie sa citesti si
tu ioana care rupe poeme sau o bufnita tanara pe patul mortii...

trecusem de podari, m-apropiam de radovan.
o ascultam pe ilin. canta nitu costin.'
nu puteam sa scap de stirea asta: la catane un om a mers vertical si
la giubega un om a ridicat ochii spre cer.
fusesem in banie sa-mi iau trening, trecusem prin bacriz, imi era
imposibil sa gasesc tutun varsat, anuntau astia cod rosu, galben,
iarna lunga.
roca di papa.
canta ionela anghel popa.

povesti imaginare. sat navodari,
teleorman, ed. osu'alb, magura, 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu