Iată cum ar trebui să gândesc, date fiind vremurile, și uit mereu s-o fac.
La început de an școlar, la prima întâlnire cu bobocii de-a noua.
Rog ISE, Pânișoară, Ioan Neacșu șa să ia aminte la abordarea didactică.
Să începem.
Stai frumos la catedră și notezi.
— Domnișoara din prima bancă, de unde ești, cum te numești?
— Gina, din Băbăița.
— Ce lucrează părinții tăi?
— Cresc oi, domnuʼ.
Scrii citeț în carnețel.
Gina – lapte, mozzarella, brânză burduf, pastramă.
— Băiatul din ultima bancă de la fereastră, cum te cheamă, de unde ești?
— Valentin, din Mavrodin.
Notezi.
Valentin – țuică, rachiu, vin.
— Blonda de la perete, de la mijloc.
— Bianca, domnuʼ, Peret.
Adaugi.
Bianca – ardei capia, varză, cartofi.
— Baiatuʼ de la geam, prima bancă.
— Elvis, din Buzescu.
Elvis – cuțit, tigaie, tuci, tablă casă.
— Domnișoara, prima bancă, rândul din mijloc.
— Camelia, din Furculești.
Camelia – miere, piersici, caise, gem.
— La perete, acolo, da...
— Nicolae, Suhaia.
Notezi. Nae – crap, roșioară, caras.
Și tot așa.
Grâu, porumb, faină, mălai, fier.
Altfel debutează anul.
După testul inițial.
Cunoști și tu potențialul clasei, posibilitatea de dezvoltare.
Semne bune anul are, semne bune de belșug, pt ca$$ă, pt plug.
Dar uite că uit întotdeauna.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu